هدف گذاری مجدد تبلیغات چیزی است که به شما امکان می دهد تبلیغات مشابه را در سراسر وب مشاهده کنید. چگونه می توانیم از دیدن تبلیغات هدفمند خودداری کنیم؟ شاید شما هم داشته باشید. وقتی روی یک تبلیغ در یک موضوع خاص کلیک می کنید، تبلیغات دیگری در همان موضوع ظاهر می شوند. در این صورت هیچ راه فراری برای شما وجود نخواهد داشت. این یک عامل کلیدی در هدف گذاری مجدد تبلیغات شما است که به عنوان روش تبلیغ شناخته می شود. در زیر توضیح می دهیم که چرا تبلیغات را دوباره نشان می دهیم. در ارتباط باشید، اولین باری که تبلیغی را می بینید، فرض کنید تبلیغ فروش بازی های ویدیویی در سایت است و روی آن کلیک کنید تا برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها بروید. محتمل ترین چیز این است که شما بار اول نمی خواهید آن را بخرید و از آن صفحه خارج می شوید. مهمتر از همه، هر تبلیغی که بعد از آن برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه است. به این نوع تبلیغات در فارسی ریتارگتینگ می گویند، هدف گذاری مجدد چیست؟
هدف گذاری مجدد نوعی تبلیغات است که در آن مشتریان مجدداً هدف قرار می گیرند.هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهیدبه عنوان مثال، هدف یک تبلیغ کننده فروش یک بازی به شما است و اگر از یک وب سایت بازدید می کنید اما خرید نمی کنید، تبلیغ کننده فکر می کند که شما یک مشتری بالقوه هستید. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. به این ترتیب وقتی از یک وب سایت مقصد بازدید می کنید، اطلاعات مرورگر شما در سرورهای سایت تبلیغ کننده ذخیره می شود تا تبلیغات محصولات مورد نظر شما نمایش داده شود. به همین دلیل به نظر می رسد که تبلیغات شما شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش محصول یا برخی از هدفهای تبلیغاتی انتخاب میکند تا تبلیغ فقط برای این دسته از افراد نمایش داده شود. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میخواهد محصول بازی ویدیویی خود را برای افراد 15 تا 25 ساله که تمهای بازی را دنبال میکنند، عرضه کند.نمایش داده شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، با آنچه قبلا دیده اید مطابقت ندارددر تبلیغات هدفمند، شرکتهای تبلیغاتی مانند گوگل و فیسبوک از تاریخچه جستجو و کوکیهای شما برای نشان دادن تبلیغاتی که با ویژگیهای شما مطابقت دارند، استفاده میکنند. هدفمند، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ هدف گذاری مجدد
می تواند نرخ تبدیل بالاتری نسبت به تبدیل داشته باشد. بسیاری از مردم این نوع تبلیغات را خطرناک می دانند، در حالی که دیگران آن را آزاردهنده می دانند. کاربران اینترنت این تبلیغات را خطرناک یا آزاردهنده می دانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و گزارش های جستجو و عملکرد شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات به منظور هشدار انجام می شود. به عنوان مثال، به شما هشدار می دهد که در شرف خرید یک بازی ویدیویی هستید و از شما می خواهد که به وب سایت مقصد برگردید و اقدام کنید. مانند خرید، چون قصد خرید محصولی را دارید یا به آن محصول علاقه مند هستید، مشتری بالقوه ای محسوب می شوید که می توانید خرید کنید و به مشتری واقعی تبدیل شوید، بنابراین این نوع تبلیغات اغلب از تبلیغات مشابه موثرتر هستند.همین امر در مورد تبلیغات هدفمند مجدد نیز صدق می کند، زیرا از اطلاعات و سوابق شما استفاده می کند، ممکن است آن را آزاردهنده یا تهاجم به حریم خصوصی خود بدانید، چگونه با هدف گذاری مجدد تبلیغات مقابله کنیم؟
بهترین راه برای مبارزه با تبلیغات مشابه یا هدف گذاری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که قبلاً متوجه شده اید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکی های مرورگر شما ارائه می شود.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره می کنید نیز ممکن است به سرقت برود و از طرف دیگر، بسیاری از وب سایت ها اجازه استفاده غیرمجاز از کوکی ها را نمی دهند. توجه به این نکته ضروری است که با این روش نمیتوانید همه تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کنید، اما میتوانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف 3 چیز است. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان. این کار ممکن است تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کند، اما توجه داشته باشید که اطلاعاتی که ذخیره کردهاید، مانند نامهای کاربری و گذرواژهها نیز حذف خواهند شد. اشتراک گذاری اطلاعات کمتر همانطور که قبلا گفته شد، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند.با این حال، اگر می خواهید از شر تبلیغات رسانه های اجتماعی خلاص شوید، می توانید بسیاری از قسمت های ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3. از سرویس تغییر VPN یا IP استفاده کنید.
VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغکنندگان سختتر میکند. وقتی از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها دشوارتر است زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد، به این معنی که وب سایت ها نمی دانند به کدام آدرس IP تبلیغات را ارسال کنند. از مسدود کننده های تبلیغاتی یا مسدود کننده های تبلیغاتی قابل نصب استفاده کنید. سعی کنید تبلیغات را به عنوان افزونه های مرورگر یا نرم افزارهای نصب شده روی رایانه خود مسدود کنید. اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها همه تبلیغات را به سمت شما هدایت کنند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. از مرورگرهای وب خصوصی استفاده کنید برخی از مرورگرها هستند که سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نمی کنند. به عنوان مثال، مرورگر brave یکی از این مرورگرها است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که Google Chrome یک محصول گوگل است، می تواند سابقه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کندهمچنین میتوانید از پنجرههای خصوصی یا اصطلاح ناشناس در مرورگر خود برای جلوگیری از ذخیره شدن کوکیها و سابقه مرور خود استفاده کنید. از موتور جستجوی خود استفاده کنید گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، اما به دلیل اینکه خدمات تبلیغاتی خود را در قالب Google Ads ارائه می دهد، از تاریخچه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند. با این حال می توانید موتور جستجو را تغییر دهید و از موتور جستجوی خود استفاده کنید.یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. رد کردن ذخیرهسازی کوکیها در بسیاری از وبسایتهای خارجی، هنگام ورود به سیستم، پیامی مبنی بر تأیید ذخیرهسازی کوکیها مشاهده میکنید. در صورت امکان به مرور ادامه دهید و از کلمات انتزاعی و خلاصه خودداری کنید. اگر می خواهید یک مرورگر خوب و بدون تبلیغات مزاحم داشته باشید، می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از روش های بالا، ذخیره کوکی ها و تاریخچه مرور برای وب سایت ها دشوار است و به این ترتیب می توانید با امنیت بیشتری به مرور ادامه دهید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشدمنبع: سایت خوی
چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنم
.