نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدیوهای عالی همچنین فرصت‌های تجاری عالی هستند. فیلم‌هایی مانند آواتار و شوالیه تاریکی نمونه‌های خارجی هستند، در حالی که سریال‌های «کپی‌کت» و «شکاف نادر» سیمین نمونه‌های داخلی این گونه فیلم‌ها هستند. این روزها درآمد یک میلیارد دلاری فیلم ها غیرعادی نیست. در ایران بیشتر فیلم های فیلمسازان بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… بیش از چند صد میلیون تومان می فروشند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه این فیلم ها این همه فروش دارند؟ چگونه بینندگان را تشویق می کنید فیلمی را که هنوز ندیده اند تماشا کنند؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلمی تبلیغ نشود، هرگز آن را نخواهید دید. حالا این فیلم را اسکورسیزی یا فروشگاه بزرگ شما ساخته است! یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی فیلم، پوستر است. در این پست با نحوه جلب توجه، ایجاد علاقه و جذب افراد به فیلم آشنا می شوید 1) توجه 1.1) دزدیدن نگاه عابران ساده ترین فرمولی است که هر طراحی خوب باید بداند.یعنی توجه کردن و جلب علاقه جذب کردن، د از میل، الف از عمل یعنی انجام دادن و واکنش نشان دادن.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله این فرمول مرحله اول یعنی جلب توجه رهگذران و تشویق آنها به نگاه کردن است. برای جلب توجه رهگذران نیازی به استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق ندارید. با این حال، این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که چرا هالیوود به چنین فیلم هایی روی می آورد! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم و یا با نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و…) در داخل پوستر، داستان فیلم را برای مخاطب قابل درک کنند. برخی از پوسترهای کلاسیک از نظر طراحی زیبا یا نمادین نیستند. اما استعداد زیادی در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و روشن، تصاویر سر و گردن بازیگران و نورپردازی از جمله راهکارهایی است که رهگذر را برای دقایقی به بیلبورد نگاه کرده و مضمون (جنبه اخلاقی و دراماتیک فیلم) را نشان می دهد. . . . آنها بدون توسل به روایت از تصویرسازی استفاده می کنند.حال، این تصویر می تواند نمای نزدیک از یک بازیگر ترسناک یا چکمه های یک سرباز از یک فیلم (منظورم استفاده از تصویر یک شی از یک فیلم است که به نوعی موضوع فیلم را نشان می دهد) یا یک گرافیک ساده (برای به عنوان مثال، یک پوستر مینیمال است (به پست مراجعه کنید) این روش به طور همزمان تأثیر ایجاد می کند، توجه باعث ایجاد توجه و علاقه می شود.بدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از پوسترهای نمادین است. پوستری با تقلید عجیب (!) از پوستر TrueBlood. این پوستر از جذابیت جنسی، فضا و کنتراست زیادی برای جلب توجه رهگذران استفاده می کند. این پوستر همچنین ایده ای در مورد محتوای فیلم می دهد. این باعث می شود که فیلم برای مخاطبان و طرفداران ژانر وحشت قابل فروش باشد. همه چیز با تصاویر تمام شد 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی برخورد کنید که در آن استفاده از نمادگرایی و تصاویر انتزاعی مناسب فیلم نباشد. به عنوان مثال، اگر فیلم شما یک درام یا هیجان جدی است که نمی توان آن را با نمادگرایی توضیح داد، بهترین ایده شما این است که از تصویری استفاده کنید که به مخاطب ایده ای از داستان فیلم بدهد. در پوسترها از تصاویری استفاده می شود که بیننده را در وسط صحنه فیلم قرار می دهد و باعث ایجاد تنش و انگیزه برای تماشای فیلم در بیننده می شود.تصاویر یکی از شخصیت های اصلی فیلم که با یک استیکمن بزرگ مشکلی را حل می کند به پوستر نگاه می کند و به نظر می رسد که باید فیلم را تماشا کنید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است، پوستر اصلی Innuendo از این رویکرد استفاده می کند.پس از دیدن تصویر بالا، بیننده چیز زیادی از فیلم را متوجه نخواهد شد. فقط درک کنید که یک جنبه سورئال و حتی روانی در فیلم وجود دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع هنرمند به عمد بیننده را گیج و فتنه می کند. چون تنها راه رهایی از این کنجکاوی حضور در مقابل گیشه سینماست. این نوع طراحی بهترین روش برای طراحی پوستر فیلم های فانتزی و روانی است. این نوع دانش به سختی به دست می آید، اما می توان به راحتی با تمرین به دست آورد. شما می توانید هر پوستر فیلمی را طراحی کنید. برخی از دانش آموزان فقط زمانی انگیزه می گیرند که پول در میان باشد! اول تمرین کنید، سپس آموزش بگیرید، کار خوب بدهید و در نهایت منتظر پول باشید. در عین حال این تمرین ها مجموعه ای از نمونه های زیبا و خلاقانه را برای شما رقم خواهند زد.به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده از دل فیلم می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی کافی است تا هوادارانش را به فکر فیلم جدیدش بیاندازد! اما در مورد گوش دادن عادی برای من چطور؟ من اصلاً کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه باید خودم را متقاعد کنم که فیلم را ببینم؟ این برای طرفداران و طرفداران طراحان گرافیک ضروری استهمیشه باید به یاد داشته باشید که ممکن است کسی جیمز کامرون را نشناسد، پس سعی کنید چیزی روی پوستر او بنویسید که دیگران را جذب فیلم کند. در اینجا، اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، آن را ساخته اید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. کارگردانی این فیلم را یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان و در هنر هفتم برعهده دارد، اما این پوستر تبلیغاتی تقریبا چیزی از کارگردان بزرگ نمی گوید. زیرا طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که این فیلم ساخته شده است. برای آن. از طرفی طرفداران جدید کمتر به داستان این کارگردان علاقه دارند چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ طرفداران قدیمی که می دانند این محصول تارانتینو است، فیلم را می بینند، بنابراین در اینجا باید بر روی طرفداران و بینندگان جدیدی تمرکز کنیم که نام تارانتینو را نشنیده اند. مردم عادی معمولاً با بازیگران بیشتر از تهیه کنندگان و کارگردانان رفتار می کنند.بنابراین کشیدن تصویر یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ تاثیر تبلیغاتی بیشتری خواهد داشت.البته فراموش نکنید که انتخاب بازیگران روی پوستر فیلم تنها یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است. اما این روش تقریباً استراتژی تبلیغاتی تمام پوسترهای فیلم ایرانی است. این موضوع تا جایی پیش رفت که مطلبی در مورد این پوسترها در عفراوی نوشته شد و نویسنده آنها را به عنوان پوستر اصلی قرار داد! چرا که پوسترهای فیلم های ایرانی از نگاه نویسنده فقط تصویر بازیگران بود. 2.3) سبک: ظاهر متناسب با فیلم. چه در حال فروش یک فیلم بلند باشید یا یک فیلم پرفروش، سبک مهم است. برخی از پوسترهای فیلم به یاد ماندنی از سبک های هنری خارق العاده استفاده کردند. چیزی که این پوسترها را از مسابقه هنری متمایز می‌کند، هنری بودن آنهاست (حس کنایه‌ای. من در مورد پوسترهایی صحبت می‌کنم که فقط هنرمندان می‌توانند آن‌ها را درک کنند، نه افراد عادی) و بی‌اثر بودن آن‌ها این است که سبک پوستر چگونه با خود فیلم مطابقت دارد. این یک نمونه کلاسیک از کاربرد موفقیت آمیز این روش است. طراح با ایجاد سبک کتاب مصور با استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های سرد در پس زمینه، توجه دوستداران کتاب را به خود جلب می کند.همچنین این پوستر دقیق است زیرا از تصویرسازی مشابه فیلم استفاده می کند (یعنی برای نشان دادن مفاهیم فیلم نه مانند تصویرسازی کتاب).این سازگاری به حدی است که می توان از این پوستر برای کاور دی وی دی و سایر مطالب تبلیغاتی نیز استفاده کرد. 3) نكات مهم 3.1) تمايل هميشگي به ساير قالب هاي تبليغاتي پس از اكران فيلم به شكست بزرگي مي رسد. مشکل تغییر اندازه پوستر جلد دی وی دی فیلم. بسیاری از تولیدات فیلم از طرح های متفاوتی برای جلد دی وی دی نسبت به پوسترهای تبلیغاتی استفاده می کنند. با این حال، در میان فیلم‌های پرمخاطب و پرهزینه، پوستر همچنان به‌عنوان جلد دی‌وی‌دی استفاده می‌شود، به این معنی که برجسته‌ترین پوستر، عنوان و تصاویر باید در یک DVD کوچک به اندازه یک پوستر بزرگ، پارک پوستر، قابل مشاهده باشند. Jura این نکته را برآورده می کند و در برش های بزرگ و کوچک دیده می شود. پوستر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید دقیق و قابل تغییر اندازه باشد. علاوه بر این کاور قابلیت جلب توجه و ایجاد علاقه را نیز دارد. 3.2) وضوح اگر این مجموعه تلویزیونی یک فیلم باشد، نشان می دهد که این سریال ها همیشه بالاترین امتیاز را دارند.باکس آفیس من یک دلیل خوب برای این دارمآنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند. مثل سریال هری پاتر. از فیلم‌هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره‌ها خوب عمل کرده‌اند تا فیلم‌های صرفا تجاری، کمتر کسی می‌تواند فروش خوبی را مانند فیلم‌های این مجموعه تضمین کند. به همین دلیل پوسترهای فیلم های سریال معمولا شماره گذاری می شوند. اول اینکه این سریال مرتبط است. . معمولاً با عنوان بزرگ روی بوم و تصویری سریع و قابل فهم روی پوستر، نمونه بارز مجموعه پوسترهای پدرخوانده است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای بازاریابی و جذب مخاطب استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر و رنگ پس‌زمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. نحوه تغییر تصویر پس زمینه صفحه …